2008. január 31., csütörtök

gasztronómiai fejezet

Nagyon népszerű helyi étel, a sültkolbász (boerewors). Olyannyira, hogy az étteremben ezt adták előételnek, amíg vártuk a főfogást! Olyan mint az otthoni, csak alig van íze, mert enyhén fűszerezik. Paprika sincs benne, ezért a színe is fakó. Nekem azért ez is ízlett.

Ami viszont nem volt jó, az a biltong.

Ez szeletelt változat, de lehet kapni hosszú csíkokban is. A biltong napon szárított hús. (Az angol megfelelője állítólag a jerky.)

Szerintem olyan, mint a korhadt fakéreg, aminek marhahúsleves kocka íze van...

A SPAR-ban sok érdekes húskínálatot láttam. Másodjára le is fényképeztem a feliratot, de kissé életlen lett sajnos. Na ezeket még nem kóstoltam! :)

Ismét egy különleges ínyencség:

A krokodil paté nagyon finom! 42% krokodil hús. Amúgy teljesen olyan, mint a baromfi májkrém. :) Állítólag van zebra paté is, azt majd legközelebb!

8 megjegyzés:

Névtelen írta...

Krokodilevés:D:D ezz nagyon komoly, pláne ha finom is, én strucccot készültem enni, kint egy helyen, de pont kifogyott.. egyél helyettem is:) nekem meg hozz croc-paté-t :)

sushinori írta...

rendben! :) a strucc amúgy is be van tervezve :)

Névtelen írta...

Az egész állatkert megtalálható az étlapon? :)
Anyám már a lóvirslin is kiakad :P

Unknown írta...

Nálunk az édességeknél van száritott disznóhús a cukros mogyoró mellett, a kinaiak eszik snack-re. Bakkwa a neve, még nem kóstoltam, mert csak kilós kiszerelésben árulják.

David írta...

beef jerky? i want some. de azert a crocodile paste-et is kiprobalnam. :P

sushinori írta...

ohohoho azóta ettem durvábbat is! de arról majd egy következő gasztro-fejezetben :)
A biltong meg még mindig rossz. De a kutyának nagyon ízlett :P
A szárított disznóhús sem hangzik jobban. A dusznóhús legyen sült vagy füstölt! :)

Andris írta...

Beef jerky finom, csak sokat kell rágcsálni és a szájban tartani, mire megpuhul. :)

Névtelen írta...

a kutyanad adtad a beef jerkyt??!! itt kb 8 dollar egy tiny packet. milyen a krokodil??